East Fest és ami mögötte van

Azon egriek, akik tavaly elutaztak az Alföldre, hogy részesei lehessenek az előző East Festnek Mezőtúron, már tudhatják, hogy milyen az ottani vendégszeretet. De azoknak, akik csak most szeretnék ezt megtapasztalni, íme néhány háttérinformáció, hogy ne üres kézzel érkezzenek.

„Mezőtúr kulturális téren századokon át központja volt e vidéknek” – írja a wikipédia. Mint gyökeres mezőtúri ezt csak megerősíteni tudom. Visszagondolva mindazon élményekre, amik csak az utóbbi tíz-tizenöt évben értek otthonomban, világossá tették az alföldben és alföldön is rejlő lehetőségeket. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei kisváros az óvatlan szemlélődők számára elsőre csöndes, nyugodt, de azoknak, akik már látogatták meg a város és annak lakói által is szervezett rendezvényeket – arTúr Fesztivál, Túri vásár – tudják, hisz átélték, mi mindent nyújthat egy vidám túri mulatság, mind nappal, mind éjszaka.

Mezőtúr a megye székhely Szolnoktól alig fél órányi vonatozásra helyezkedik el. Megközelíthetőség szempontjából a lejutás igen-igen egyszerű, hisz mind buszon, mind vonaton megközelíthető a település. Szállások tekintetében több lehetőségünk is van gondolkodni – feltéve, hogy a sátorozásnál kényelmesebb megoldást keresünk -, ilyen lehet akár a Nemzeti Szálloda, akár a főiskola kollégiuma vagy a számtalan apartmanok egyike. Természetesen ezek gyors eléréséről is gondoskodtak a fesztivál szervezői, a szükséges információkat a linkre kattintva megtaláljuk.

De, ha már ott vagyunk Mezőtúron, illenék valahogy be is jutnunk a fesztiválra. És nem a régi sörfesztiválos idők laktanyás ideálja alapján, bár még mostanság is sokan mondhatják – „punks not dead” -, de inkább vegyünk jegyet, és hagyjuk meg a szabad életérzés lüktetését a koncertekre. A fesztiválra természetesen napi jegy és bérlet is váltható. A napijegy – mint azt már megszokhattuk – az érvényesség napjának reggel hat órájától másnap reggel hat óráig tart. Míg a bérlet természetesen a rendezvény kezdetétől, július 31. tizennégy órától augusztus 3. délután öt óráig részvételt biztosít a látogatóknak. Kedvezményes jegyárusító pontok Mezőtúron az Erőd Club és a helyi IBUSZ iroda. De természetesen az ország többi pontján fellelhető Ticket Express irodákban is van lehetőségünk a jegy vásárlásra (ide kattintva kereshetünk). Amit megjegyeznénk, hogy ha még nem vettük meg, a tavalyi tapasztalatokból okulva tanácsoljuk, hogy ezt mihamarabb tegyünk meg a biztos bejutás érdekében! Az árak idén is igen barátságosra sikerültek. Július 30-ig 6490 forintért vásárolható bérlet, míg a helyszínen is csak 7490 forintunkba fog az kerülni, míg a napijegyek július 30-ig 3290 forintba, míg a helyszínen 3490 forintba fognak kerülni.

Ha pedig már bejutottunk jöhet a következő lépés! A helyszínre látogatóknak számtalan étel és ital stand igyekszik majd kielégíteni igényeit, ahogy a kellemes fürdőzésre is lesz lehetőségünk – és itt felhívnánk a merész vállalkozók figyelmet a fesztiváltól nem messze fekvő bánya tóra, ahol a fürdőzés élet veszélyes és szigorúan tilos, ezért hagyjuk meg ezt inkább máshova – , méghozzá a nemrégiben felújított helyi strandfürdőbe, mely lényegében a fesztivál helyszínének is felel meg és gyakarorlatilag csak pár lépésre lesz tőlünk. Ami pedig a koncerteket illeti, a kezdő napon három, a további napokon pedig négy színpad is lesz, ahol válogathatunk a fülbemászóbbnál fülbemászóbb rigmusok közül. Valamint, hogy napközben is – a zenei élményeken felül – legyen mit csinálni, érdemes lesz meglátogatni a Civil falut, ahol különböző interaktív programokkal és a civil élet rejtelmeivel is megismerkedhetünk. Lesz itt szó sportról, kultúráról, egészségről és környezetvédelemről, vallásról, hitről és kultúráról és fiatalokról, nem csak fiataloknak.

Szóval már nincs sok hátra, és ismét kezdődik a buli ismét keleten! Jön az East Fest kétezer-tizennégyben! Mindenkinek jó szórakozást kívánunk!

További információk a fesztivál főoldalán: East Fest 2014 – Buli Keleten!