Tájékoztató „Eger a te történeted, nyáron is!” kommunikációs kampányról

Eger_logo_dolt_728

Eger Város Közgyűlésének augusztus végi ülésén alábbi tájékoztatót kapták meg képviselőink a nyári kommunikációs kampányról. Kata és Ders egy hónapos egri kalandjáról és Jumurdzsák blogolásáról mi is adtunk hírt. Álljon itt most szó szerint a közgyűlési tájékoztató az egész kampányról, melyből nagyjából kiderül, hogy mi történt és mi mennyi. Az írásból kiderül, hogy az akciónak még koránt sincs vége, hisz az az őszbe is belecsúszik. A forrás az eger.hu.

Tisztelt Közgyűlés!

Eger Megyei Jogú Város tavaly megkezdett arculati, marketinges megújulása ebben az évben folytatódik, és a nyári időszakban kiteljesedik. Az „Eger a te történeted, nyáron is!” kampány lényege, hogy nem csak a nyári-őszi eseményekre, fesztiválokra, rendezvényekre koncentrál, és az egyes programgazdák nem elszigetelten promóciózzák saját programjaikat, hanem összehangoltan, az egységes arculat jegyében, és olyan kreatív elemek alkalmazásával, amelyek összekapcsolják az egyes konkrét eseményeket. Az arculati egyesítésen túl ez finanszírozási összefogást is jelent: az egyes programgazdák (intézményeink, cégeink) a nekik ítélt, rendezvényekre szánt támogatásból a marketingre szánt forrásokat összeadva erősebb kommunikációt tudnak folytatni, mint külön-külön, ugyanakkor nem sérül az egyes események saját promóciója sem. Az arculathoz a koordináció biztosításával, a költségekhez pedig saját forrásaival az önkormányzat is hozzájárul. Így ami egyedül kevésbé hatékony, együtt már jelentős, érdemi tételt jelent az országos marketing területén. Bízva az „Eger a te történeted, nyáron is!” kampány sikerében, a célunk az, hogy a jövőben még több szereplő és esemény bevonásával, közösen, nagyobb forráskoncentrációval, önkormányzati koordinációval még hatékonyabb országos marketingkampányt tudjunk folytatni.

A közös munka 2013 március végén kezdődött: egyrészt megkerestük azon városi főszereplőket, akik együttműködésére, anyagi hozzájárulására szükség van a kampányban, másrészt tárgyalásokat folytattunk 3 médiacéggel (Magyar Turizmus Zrt Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság, Right Communication Kft, Ypsylon Média Kft) az összehangolt, egységes, országos marketingkampány megvalósítása érdekében.

Csatlakozott partnereink:

  1. Dobó István Vármúzeum    2.000.000,- Ft
  2. Boros rendezvényekre szánt források    1.300.000,- Ft
  3. Egri Turisztikai Kft (TDM)    1.000.000,- Ft
  4. EKMK    500.000,- Ft
  5. Eger Termál Kft    500.000,- Ft
  6. Önkormányzat    1.000.000,- Ft

Az így rendelkezésre álló bruttó 6.300.000,- Ft forrásból kiindulva szerződtünk a 6 partner által közösen kiválasztott Ypsylon Média Kft-vel. A kampány teljes koordinációját, a közös kreatív elemek operatív megvalósítását az önkormányzat titkársági csoportja végzi.
A több hónapos aktív előkészítés eredményeként az országos sajtótájékoztatót 2013. 06. 18-án 11:00 órakor a Budapesti Történeti Múzeumban tartottuk.
A június végétől október végéig tartó kampány keretét 2 db, 25 perces Egerről készült film műsorra tűzése adja, a Duna TV-n és az MTV-n. A filmek a Média Eger Kft munkái. Júniusban a tavalyi anyag, októberben pedig a most készítendő kerül adásba.

Kreatív elemek

  1. Eger arcai a kampány során: Herczeg Flóra egri énekművész és Fesztbaum Béla Jászai-díjas színművész. Megjelennek az eseményeken, interjúkon, zsűriznek az Egri Csillagok Castingon, népszerűsítik a várost nyáron a hangjukkal, ismertségükkel.
  2. Költözz Egerbe!: Egy pályázati eljárás során kiválasztott fiatal pár 1 hónapot köztünk él Egerben, napi blogos (szöveg, fotó,videó) jelentkezéssel. Balizs Kata és Horváth Ders július 19-én költöztek városunkba.
    A koltozzegerbe.blog.hu oldalon eredményesen blogolnak, a legjelentősebb internetes közösségi oldalon, a Facebookon is aktívak. 10 nap alatt 24.000 megtekintője volt az oldalnak. Az RTL és az MTV Híradója is forgatott velük, folyamatos a médiaérdeklődés.
  3. Jumurdzsák blogja: egy kortárs író blogot ír régi egri történeteket, legendákat újrafogalmazva, személyes elemekkel színezve. Július 20-tól augusztus 20-ig él a blog az eger.hu főoldalán, állandó bannerként Jumurdzsák blogja néven. Minden olvasó, érdeklődő tippelhet, ki rejtőzik Jumurdzsák álarca mögött. Az író személye az augusztus 20-i városi ünnepségen kap nyilvánosságot.

jumurdzsak_blogol

A kampány eseménypillérei:

  1. Múzeumok Éjszakája, június 22.
  2. Egri Csillagok Casting, július 6.
  3. Bikavér Ünnep – Nemzetközi Néptánc Fesztivál, július 11-14.
  4. Egri Csillagok interaktív játék, július 27-28.,és 4 további hétvége
  5. a megújult Egri Termálfürdő megnyitó augusztus 9., Strand Fesztivál, augusztus 10-11.
  6. Gárdonyi születésnap Egerben, augusztus 2.
  7. Gárdonyi Irodalmi Fesztivál, augusztus 8-11.
  8. Végvári Vigasságok, augusztus 15-20.
  9. Egri Szüreti Felvonulás és Bormustra, augusztus 23-25.
  10. Szépasszony-völgyi Turisztikai Látogató Központ nyitása, október eleje
  11. Gárdonyi emléknap, október 17.

Médiajelenlét:

Facebook hirdetés, Google adwords kampány, reggeli vezető kereskedelmi műsorokban interjúk, Kossuth Rádió spotok, study tour, index.hu-n, origo.hu-n cikkek, országos online és elektronikus médiában való jelenlét szerepelnek az Ypsylon Média Kft vállalásában.
A Dobó István Vármúzeum és az NKA együttműködésének köszönhetően társadalmi célú hirdetések az MTV1 csatornáján és a Kossuth Rádióban riportok egész évben folyamatosan láthatóak, hallhatóak a Gárdonyi Év népszerűsítése érdekében.
A Média Eger is részt vállalt a közös munkában, a filmek elkészítésén túl összehangolják megjelenéseiket, médiafelületeiket az Ypsylon Média Kft-vel, az egriek és környékünkön élők maximális tájékoztatása érdekében.
Június 7-én indult a teljesen megújult eger.hu oldalunk, mely főoldalán eseménynaptár hirdeti naprakészen a városunkban zajló rendezvényeket. Napi 8-10 aktuális hírrel pedig folyamatosan tájékoztatja az olvasót a történésekről, a Gárdonyi Év eseményeiről. Napi 1000 címre megy hírlevél, mely tartalmazza ugyanezeket a napi híreket, esemény-beszámolókat. Ez júniustól egy országos, mintegy 150 címet tartalmazó újságírói listával egészül ki, az Ypsylon Média Kft jóvoltából. Ez szintén komoly megjelenési lehetőségeket generál nap, mint nap.

Kérem Tisztelt Képviselőket, a tájékoztató elfogadására!

Eger, 2013. augusztus 29.

Habis László
polgármester

Megjegyzés készítése