A Workspace megszűnt. Ajánljuk a Labor közösségi irodát: www.laboreger.hu
Június közepén nyitott Eger első közösségi irodája. Járdán Áron alapítóval, fiatal egri vállalkozóval beszélgettünk arról, hogy mit is tud ez a fajta iroda, van-e létjogosultsága Egerben, illetve, hogy kiket és mivel vár a hely.
Part: Elmondanád röviden, hogy mi is a közösségi iroda (coworking space) azoknak, akik nem ismerik ezt a műfajt?
Járdán Áron: Egy költséghatékony irodabérleti megoldás, ahova mindamellett, hogy dolgozni jár be az ember, jókat beszélget, ötleteket gyűjt, üzleti kapcsolatokat épít, közösségi programokon vesz részt – de legalábbis ezekre mind megvan a lehetősége. Rugalmas bérlet-konstrukciókkal, vagy akár félnapi- és napi jegy megvásárlásával várjuk azokat, akik a WORKSPACE közösségi iroda tagjai szeretnének lenni. Nincs üzemeltetési díj és kaució. Dedikált, névre szóló tárgyalók és 35 fős rendezvényterem. Közel 100 m2-es teljesen felszerelt, inspiratív hangulatú közösségi iroda, szabadtéri terasszal és kávézóval.
Part: Hol található az iroda? Milyen szempontok alapján döntöttetek a hely mellett?
Járdán Áron: A helyszín kiválasztásakor fontos szempont volt a belvárosi és a földszinti lokáció. Mint minden vállalkozás életében, úgy nálunk is fontos a transzparens megjelenés: az, hogy lássanak minket. Az utcáról betekintve a közösségi iroda újhullámos, színes, vidám atmoszférája sokaknak szimpatikus lehet – ez egy emeleti iroda esetében nyilván közel sem ennyire látványos. A Jókai Mór utca 2. szám földszinti, korábban bank által használt üzlethelyisége és alagsori része ideális helyszín.
Part: Milyen infrastruktúrával várjatok a betérőket?
Járdán Áron: Alapvetően minden megtalálható lesz nálunk, ami egy jól felszerelt szolgáltatott irodában. Multifunkciós nagy teljesítményű nyomtató, gyors internet, kényelmes és használható belső bútorzat, tárgyalók és hozzá kapcsolódó prezentációs eszközök, Nespresso kávégép, vízgép, irodaszerek, ha éppen valakinek valamire szüksége lenne.
Part: Szerinted kinek éri meg ilyen helyen dolgozni? Ki a célcsoport, kiket vártok és milyen árfekvésben?
Járdán Áron: Egri vállalkozóknak, startuppereknek, egyetemistáknak mindenképpen. Kiemelt figyelmet fordítunk a rendezvényszervezőkre, és azokra is, akik kisebb létszámú előadásaikhoz helyszínt keresnek. Fontos, hogy hozzánk külsősként, tehát nem közösségi tagként is bárki bejöhet egy gyors tárgyalásra, lefőzhet egy kávét a tárgyalópartnereinek és hangszigetelt helyiségben beszélhetnek az üzleti ügyeikről. Egyszóval egy üzleti találkozópontként is funkcionálunk majd, és szerencsére már többen is jelezték, hogy rendezvényeik helyszíneként a továbbiakban minket választanak.
Árfekvéssel kapcsolatban talán a legfontosabb, hogy fővárosi szintű szolgáltatásokat biztosítunk, de vidéki díjszabással, tehát a budapesti közösségi irodákhoz képest nálunk 30-50%-kal alacsonyabb költségek mellett dolgozhatnak a közösségi tagjaink. Konkrétumokat említve egy félnapi jegy 2000 forintba kerül majd, egy napijegy ennek a duplája., 5 alkalmas bérletet 15, 10 alkalmas bérletet 25 ezer forintért lehet váltani, ha pedig egész hónapban nálunk akar valaki dolgozni, akkor havi bérletet 35 ezer forintért válthat, melyet féléves- vagy éves szerződéssel, havi díjfizetés mellett csökkenthet azáltal, hogy egy vagy két hónapot ajándékba adunk. Hosszútávú partnereinknek biztosítjuk az úgynevezett üzleti asszisztencia szolgáltatásunkat is, ami egyfajta fél-titkári szolgáltatás, csomag- és postai levélátvétel, vendég és tárgyalópartner fogadás, megbeszélések előkészítése, tehát minden olyan kiegészítő tevékenység, amire egy elfoglalt vállalkozónak szüksége lehet.
Part: A közösségi irodák tehát többek, mint a benne lévő munkaállomások összessége. Ti terveztek rendezvényeket vagy más kiegészítő tevékenységeket?
Járdán Áron: Természetesen igen. Hetente legalább egy vállalkozásfejlesztéssel, aktuális üzleti kérdésekkel, digitális nomádsággal, vagy akár a startup-léttel kapcsolatos rendezvény, előadást szeretnénk szervezni, vagy éppen házigazdaként befogadni. Közösségi ebédet tartunk majd minden kedden vagy szerdán, amikor az irodavezető összegyűjti a közösségi tagok környező éttermekből választott menüigényét, majd, amikor azok megérkeznek, beszélgetés, információmegosztás közben, együtt megebédelünk. Véleményünk szerint, – és mivel coworking office-nak is ez a lényege fontos – hogy nagy hangsúlyt fektessünk a közösségszervezésre, éppen ezért szükséges, hogy az iroda tagjait folyamatos párbeszédre invitáljuk, üzletileg törődjünk velük, és segítsük a munkájukat. Mi ettől leszünk több, mint csak egy egyszerűen bebútorozott szolgáltatott iroda.
Part: Köszönjük a válaszokat és sok sikert a WORKSPACE-hez!
Hely: 3300 Eger, Jókai Mór utca 2.
Pingbacks