Farkas Attila (Svéd) interjúja az I Touched The Undertow tagjaival!
If you don’t speak Hungarian, fear not, there is an English version when you scroll down the page.
Angliáról elég sok minden eszünkbe juthat. Első körben a gyatra időjárás, a királynő, a BigBen, különlegesen rossz konyha, illetve sorolhatnánk még, idézve a „RavaszazAgy”-ból. Nekem speciel az időjárás után a zene ugrik be és ez itt a lényeg. A zene.Mert bármennyire is húzhatjuk a szánkat, hogy ezek az angolok mit esznek és mit isznak, egy dolog biztos. Zenélni, azt tudnak. Tudják nagyon jól,hogy ha már egyszer az idő sz*r, akkor legalább a kedvük legyen jó. Ebben nyilván segít a rengeteg pub, nameg a zene. Hatalmas hangsúly van a zenén. Van lemezbolt, van koncert, van zeneiskola, van hangszerbolt és a legjobb, hogy a hét minden napján, egész évben, BÁRMIKOR. Annyira sokféle zenei project, producer, dj, gitáros, dobos, ZENÉSZ van itt, hogy a böngészés szó új értelmet nyer. Egy borongós szabadnapon találtam rá két fiatal zenészre és az általuk alapított „I Touched The Undertow” zenei projectre!
Kis egyeztetés után, Tiia-val és Kevin-nel Brightonban ültem le beszélgetni!
I Touched The Undertow interjú
Svéd: A project igazán beszédes nevű! Kérlek meséljetek erről bővebben!
Kevin: Olyan nevet akartunk választani, ami tükrözi ezt az „organikus-melankolikus” jellegét a zenénknek. A „hullámtörés”-t mindenképpen szerettem volna használni, de mivel már vannak bandák ezzel a névvel, ezért valami egyedit kellett kitalálnunk – legalábbis a google szerint. Dolgoztunk pár ötleten és az I Touched The Undertow mellett döntöttünk mivel mindketten kedveltük, hogy a név szinte egy történet önmagában.
Svéd: Úgy gondolom a zenészek többsége egy bizonyos bulira, albumra, pillanatra hivatkozik, ami előre segítette őket. Mi az alapítás története esetetekben?
Kevin: Korábban industrial zenék készítésével foglalkoztam, de valahogy sosem éreztem igazán teljesnek a dolgot. Inkább a dallamosabb zenék felé akartam fordulni, kevesebb torzítást több hangszert használva. Amikor az egyik ilyen zenét rögzítettem épp, megkértem Tiia-t, akivel akkor egy osztályba jártunk, hogy segítsen a piano és a gitár részek felvételével.
Tiia: Amíg a felvétel készült, rájöttünk, hogy hasonlóak a zenei elképzeléseink és jól tudunk együtt dolgozni. Így folytattuk a közös munkát és végül ebből alakult ki az I Touched The Undertow. Bár a zenei ízlésünk és tapasztalataink nagyrészt különböznek, mégis, az a kis rész, ahol megegyeznek, ott jön létre a zenénk!
Svéd: Mióta foglalkoztok zeneírással?
Kevin: 2004 óta, FL Studioval kezdtem. Azelőtt egy basszusgitárral írtam, de már sosem fogok emlékezni azokra a riff-ekre.
Tiia: 13 voltam, mikor az első gitáromat kaptam.
Svéd: Hogyan kategorizálnátok a zenéteket? Manapság szinte szükségszerű a stílus behatárolása… ezért kérlek! #mosoly#
Kevin: A kötelező gonosz! A saját hangzásod meghatározása mindig egyensúlyozás a célzott hangzás és az éppen aktuális hangzás között! A legjobb, ami tőlünk telik, az körülbelül a hangszeres ambient filmzene némi kísérletezéssel.
Svéd: Hogyan kezdtek neki egy zenének? Mindig „jammelés” vagy már egy kidolgozott ötlettel ültök neki?
Kevin: Általában van egy elképzelésem, ami lehet ritmus, vagy egy melódia és azt dolgozom ki Pro Tools-ban vagy Logicban. Néha csak kísérletezem érdekes hangokkal. Aztán majd elválik.
Tiia: Én mindig a zongorával kezdem, bár próbálok változtatni ezen, mert nem szeretnék mindig ugyanúgy nekikezdeni! Vagy egy ötlet vagy egy érzés az, amit szeretnék átadni és ebben a szellemben kezdek el dolgozni. Néha csak improvizálok és véletlenszerűen összeáll egy dallam.
Kevin: Amikor valami maradandót sikerül összerakni, azt megmutatjuk egymásnak és utána már együtt kezdjük el felépíteni a zenét, hozzáadni hangszereket és meghatározni a zene tónusát.
Tiia: Kevin mindig több torzítást akar én meg ellenkezem, én próbálok az „organikus”-ságra törekedni és körülbelül félúton találkozunk.
Svéd: Milyen hangszeren tudtok játszani?
Kevin: Basszusgitár, ritmusgitár, dob, billentyűk, meg persze ének. Mindet egy kicsit!
Tiia: A fő hangszerem a zongora, de tudok gitározni és néhány random hangszeren is játszom, mint például az ír fém síp, haha. Nem játszottam rajta már egy ideje, a szomszédokat eléggé idegesíti, mikor gyakorlok.
Svéd: Milyen megjelenéseket várhatunk tőletek?
Tiia: Jelenleg új zenéken dolgozunk, még a munka első szakaszánál tartunk. 2014-re egy albumot tervezünk, de még korai megjelenésről beszélni. Nagyjából akkor adjuk ki, mikor elegendő jó zenénk lesz! Jelenleg az első klipünket forgatjuk, ami az EP-n található „Aallot” című zenéhez készül. (Időközben a videó elkészült – a szerk.)
Svéd: A zenészek/producerek többségének van valamilyen célja a zenével. Mit szeretnétek elérni, még mielőtt késő?
Tiia: Szeretjük a vizuális/mozgókép-kultúrát, főleg hogyha az zenével párosul. Így mindenképpen nagy álmunk filmzenét készíteni.
Kevin: Nem akarjuk újra feltalálni a kereket, csak szeretnénk jó zenét készíteni és érdekes project-eken dolgozni.
Svéd: Mit csináltok a zenén kívül? Mi a hobbitok?
Kevin: Videojáték-fan vagyok!
Tiia: Minden féle képzőművészet érdekel; festés, fotózás, kötés, horgolás, bármi.
Svéd: Köszönetnyilvánítás?
Tiia és Kevin: Köszönjük az interjút, egy élmény volt!
Mi is köszönjük!
I Touched The Undertow klip
I Touched The Undertow a facebook-on
I Touched The Undertow – The interview in English
Svéd: The project has such a telling name. Could you please elaborate on it?
Kevin: We wanted the name to reflect the kind of organic melancholic nature of our music. I wanted the word ‘undertow’ in it and since there are already other bands with that name, we had to come up with something no-one else is likely to have (according to google, anyway). We played around with a few ideas and decided on ‘I Touched the Undertow’ ’cause we liked the idea of having a name which is like a short story in itself.
Svéd: I think each and every musician can refer to a specific gig, album, moment that helped them! What is the story behind establishing ITTU?
Kevin: Previously I focused a lot on making industrial electronic music but it never really felt quite right. I wanted to move into a more melodic direction with live instruments and less distortion. When recording one of these songs I asked Tiia (who was in the same class with me at the time) to help with the piano and guitar parts of the song.
Tiia: While working on the song we discovered we work well together and had similar ideas of the kind of music we both wanted to make.So we decided to write some songs together and the project turned into I Touched The Undertow. Even though our influences/tastes in music are quite different there is a small area where they intersect and that’s where our music happens.
Svéd: How long have you been into writing music?
Kevin: Since 2004, when I first got FL Studio. I suppose I wrote music on the bass guitar before that, but I could never remember the little riffs I created.
Tiia: The first time I started writing songs down was when I got my first guitar at thirteen.
Svéd: How would you define your sound? Defining the genre is today’s necessity, so … please! #Smile#
Tiia: The necessary evil, hah! Defining your own sound is always a balancing act between what you wish you sound like and what you actually sound like. The best we can come up with is instrumental kind of ambienty/soundtracky music with an experimental streak.
Svéd: How do you start a track? What is your method of production? Is it always „sketching” or you sit down with an already-detailed idea?
Kevin: I usually have an idea in my head, either a rhythm or a melody and start working on it on Pro Tools or Logic. Sometimes I’m just experimenting with interesting sounds. From there I just see where the idea takes me.
Tiia: I always start on the piano (trying to break out of that, though, ’cause I don’t wanna get stuck on always working the same way). I’ll either have an idea or a feeling I want to convey and start looking for chords/melodies to fit that. Sometimes I just improvise and accidentally come up with little bits of melody or a chord progression I like.
Kevin: When we have something worthwhile, we show it to the other person and start working together on the general structure of the song, adding more instruments and defining the specific sounds.
Tiia: Kevin always wants to add more distortion to everything and I object. I use the word ‘organic’ a lot when we’re recording/mixing. We meet somewhere in the middle.
Svéd: Can you play any instrument?
Kevin: Not very well, but bass guitar, guitar, drums, vocals and keyboard. A little bit of everything.
Tiia: My main instrument is the piano, but I also play guitar and some random small instruments like the irish tin whistle, hah. Haven’t played that in a while, though, it’s quite rough to the neighbors ears when you’re practicing.
Svéd: Can you talk to us about some of the upcoming releases?
Tiia: We are currently writing new songs, very early stages, though. We’re planning to make an album in 2014, but it’s too early to say exactly when it will be coming out. Basically when we have enough good songs! We’re also currently shooting our first music video for the song ‘Aallot’ from our EP, so that’s coming out soon.
Svéd: Most of the producers has a goal as such! What do you want to achieve before you bite the dust?
Tiia: We are really interested in visual arts as well and how they interact with music. So making music and sound for movies is definitely a dream of ours.
Kevin: We don’t want to re-invent the wheel, we just want to make good music and work on interesting projects.
Svéd: What do you do outside music? Any special hobbies?
Kevin: I’m a video game enthusiast.
Tiia: I’m into all sorts of arts and crafts; painting, photography, knitting, crochet, you name it.
Svéd: Finally is there anybody you would like to thank?
Tiia & Kevin: We would like to thank you for doing this interview with us, it’s been a pleasure!
Thank you very much!